the right SIZE beursedities

TOMS 

Het schoenenmerk TOMS fungeert al jaren als voorbeeldfunctie in de modebranche. Het is één van de eerste merken die het belang van maatschappelijke betrokkenheid erkende. Het merk zet zich al jaren in voor verschillende doelen en heeft een bereik van meer dan 94 miljoen mensen opgebouwd in zes continenten.

ONE for ONE

Wie kent ze niet: de TOMS instapschoentjes. Al sinds 2006 worden deze schoenen aan ruim 70 landen gegeven, want bij iedere TOMS aankoop wordt er één paar weggegeven. Dit is het ‘one for one’ principe. De universele instappers voldoen in bijna alle landen aan de vereisten van schooluniformen, lopen comfortabel en bieden een goede bescherming. Sindsdien is het balletje gaan rollen. Er bestaan tegenwoordig ook instapschoenen voor natte gebieden en sportschoenen. In 2013 zijn de landen Argentinië, Haïti, India en Kenia hun eigen TOMS schoenen gaan produceren. Elk van deze landen heeft een uniek ontwerp passend bij de lokale (weers)omstandigheden en behoeften. Het wordt gemaakt wordt door lokale arbeiders en creëert dus naast een fijne pas, ook veel werkgelegenheid. Er zijn al meer dan 700 banen gecreëerd door de productie van TOMS schoenen. Meer recent heeft TOMS een nieuw punt van inzet aangekondigd: Giving Evolution. TOMS richt zich sinds enkele maanden eveneens op Europese projecten zoals dakloosheid, empowerment van vrouwen en ondernemen met maatschappelijke impact. De focus op verschil maken met ondernemerschap inspireert en heeft als doel andere ondernemingen aan te stimuleren om bij te dragen aan een betere wereld.

ONE, two, three, four!

Het ‘one for one’ principe rijkt verder dan schoenen. TOMS verkoopt ook koffie en brillen. Deze producten staan voor een goed doel. Zo draag je bij aan een betere toegang tot water met de aankoop van TOMS koffie en aan het gezichtsvermogen door de aanschaf van TOMS eyewear. Kortom, iedere aankoop is verantwoord maar bovenal van onmiskenbare waarde voor de mensen die het het hardst nodig hebben.

All for ONE

De impact die TOMS maakt doen zij niet alleen. Zonder hun ‘Giving Partners’, welke non-profit en sociaaldenkende instellingen geeft TOMS aan het niet te kunnen bewerkstelligen. Door deze partners kunnen ze expertises bieden benodigd voor kwalitatieve hulp. Het blijft echter niet enkel bij de expertises, maar gaat verder zodat de hulp ook voor de lange termijn actief blijft.

Number ONE

Naar aanleiding van de positieve impact die TOMS achterlaat voor de maatschappij is hen dit jaar de ‘Best for the World Award for 2019’ in de categorie ‘community’ uitgereikt. TOMS is al sinds 2018 een ‘Certified B Company’, maar nu ook een awardwinnaar. Deze bedrijven worden erkent voor hun inzet voor en bijdragen aan een betere wereld. Bedrijven worden getoetst op hun impact op omgeving, commune, klant, werknemer en de algemene bijdrage. Het feit dat TOMS in de top van deze bedrijven opereert bewijst hun enorme positieve invloed op een betere wereld. 

ONE and only SS20

Deze zomer lanceert TOMS een nieuwe collectie onder de noemer ‘Earthwise’. Earthwise is niet zomaar een collectie. Van schoenzool tot een gerecycled TOMS logo. Alles is gemaakt van milieuvriendelijke materialen. De collectie bestaat uit drie capsulecollecties: de Plant-dye lijn, de Repreve lijn en de Bloom lijn in samenwerking met kledingmerk Outerknown. Voor de Plant-dye lijn worden alle kleuringen met botanische pigmenten gedaan. De Repreve lijn maakt gebruik van een vezel van gerecyclede plastic flessen. De Bloom lijn heeft een algen tussenzool en een band van nylon afval gevonden op stortplaatsen en oceanen. Alle schoenen zijn voorzien van een Ortholite inlegzool, gemaakt van recycled rubber op zonne-energie. Eén groot, groen verhaal klaar om de markt de veroveren! 

TOMS 

Het schoenenmerk TOMS fungeert al jaren als voorbeeldfunctie in de modebranche. Het is één van de eerste merken die het belang van maatschappelijke betrokkenheid erkende. Het merk zet zich al jaren in voor verschillende doelen en heeft een bereik van meer dan 94 miljoen mensen opgebouwd in zes continenten.

ONE for ONE

Wie kent ze niet: de TOMS instapschoentjes. Al sinds 2006 worden deze schoenen aan ruim 70 landen gegeven, want bij iedere TOMS aankoop wordt er één paar weggegeven. Dit is het ‘one for one’ principe. De universele instappers voldoen in bijna alle landen aan de vereisten van schooluniformen, lopen comfortabel en bieden een goede bescherming. Sindsdien is het balletje gaan rollen. Er bestaan tegenwoordig ook instapschoenen voor natte gebieden en sportschoenen. In 2013 zijn de landen Argentinië, Haïti, India en Kenia hun eigen TOMS schoenen gaan produceren. Elk van deze landen heeft een uniek ontwerp passend bij de lokale (weers)omstandigheden en behoeften. Het wordt gemaakt wordt door lokale arbeiders en creëert dus naast een fijne pas, ook veel werkgelegenheid. Er zijn al meer dan 700 banen gecreëerd door de productie van TOMS schoenen. Meer recent heeft TOMS een nieuw punt van inzet aangekondigd: Giving Evolution. TOMS richt zich sinds enkele maanden eveneens op Europese projecten zoals dakloosheid, empowerment van vrouwen en ondernemen met maatschappelijke impact. De focus op verschil maken met ondernemerschap inspireert en heeft als doel andere ondernemingen aan te stimuleren om bij te dragen aan een betere wereld.

Number ONE
ONE, two, three, four!

Naar aanleiding van de positieve impact die TOMS achterlaat voor de maatschappij is hen dit jaar de ‘Best for the World Award for 2019’ in de categorie ‘community’ uitgereikt. TOMS is al sinds 2018 een ‘Certified B Company’, maar nu ook een awardwinnaar. Deze bedrijven worden erkent voor hun inzet voor en bijdragen aan een betere wereld. Bedrijven worden getoetst op hun impact op omgeving, commune, klant, werknemer en de algemene bijdrage. Het feit dat TOMS in de top van deze bedrijven opereert bewijst hun enorme positieve invloed op een betere wereld. 

All for ONE

Het ‘one for one’ principe rijkt verder dan schoenen. TOMS verkoopt ook koffie en brillen. Deze producten staan voor een goed doel. Zo draag je bij aan een betere toegang tot water met de aankoop van TOMS koffie en aan het gezichtsvermogen door de aanschaf van TOMS eyewear. Kortom, iedere aankoop is verantwoord maar bovenal van onmiskenbare waarde voor de mensen die het het hardst nodig hebben.

De impact die TOMS maakt doen zij niet alleen. Zonder hun ‘Giving Partners’, welke non-profit en sociaaldenkende instellingen geeft TOMS aan het niet te kunnen bewerkstelligen. Door deze partners kunnen ze expertises bieden benodigd voor kwalitatieve hulp. Het blijft echter niet enkel bij de expertises, maar gaat verder zodat de hulp ook voor de lange termijn actief blijft.

Deze zomer lanceert TOMS een nieuwe collectie onder de noemer ‘Earthwise’. Earthwise is niet zomaar een collectie. Van schoenzool tot een gerecycled TOMS logo. Alles is gemaakt van milieuvriendelijke materialen. De collectie bestaat uit drie capsulecollecties: de Plant-dye lijn, de Repreve lijn en de Bloom lijn in samenwerking met kledingmerk Outerknown. Voor de Plant-dye lijn worden alle kleuringen met botanische pigmenten gedaan. De Repreve lijn maakt gebruik van een vezel van gerecyclede plastic flessen. De Bloom lijn heeft een algen tussenzool en een band van nylon afval gevonden op stortplaatsen en oceanen. Alle schoenen zijn voorzien van een Ortholite inlegzool, gemaakt van recycled rubber op zonne-energie. Eén groot, groen verhaal klaar om de markt de veroveren! 

ONE and only SS20