Waarom een groene editie van the right SIZE?

Steeds vaker verschijnen schoenenmerken met een veganistische lijn of een duurzaam geproduceerde collectie. We merken in de showroom C.A.S.T de groeiende interesse in een verantwoorde branche. En niet onbelangrijk, op de redactie hebben wij een groot en groen hart!

Je kunt wel stellen dat Nederland het afgelopen jaar in het teken stond van het klimaat. De Klimaattop van januari jongstleden heeft de media groen gekleurd. Nieuwsitems, artikelen, onderzoeken en protesten beschreven allemaal hetzelfde doel: het moet anders. Met smart hebben we gewacht op het definitieve Klimaatakkoord. Op 29 juni werd het document openbaar gemaakt. Dit was het startsein voor de Nederlandse bevolking om de klimaatproblematiek niet meer onder stoelen of banken te steken. De consument prefereert steeds meer een verantwoorde winkelmand.

Hoewel de mode-industrie in het akkoord niet genoemd wordt, is het een van de grootste milieuvervuilers. Dit heeft te maken met ‘fast fashion’: grote ketens wisselen om de haverklap hun collecties en de traditionele seizoenscollecties vervagen. Bovendien worden de collecties onder slechte arbeidsomstandigheden geproduceerd. Het aanbod stimuleert de vraag door voor vijfhonderd biljoen euro de Fast Fashion te marketen. Kleding krijgt dezelfde waarde als plastic flesjes. Echter, het fenomeen van de plasticsoep wordt al lang niet meer genegeerd. In de mode-industrie moeten, en gaan we ook die kant op. Neem bijvoorbeeld het Fashion Pact van onder andere high-end modehuizen Chanel, Nike en Versace.  

Bij the right SIZE beamen we de problematiek, maar willen we vooral kijken naar de mogelijkheden en de positieve vorderingen. Er zijn namelijk talloze mogelijkheden om te verduurzamen in de mode-industrie. Recycling van producten is één van de meest laagdrempelige manieren om een groot verschil te maken. Tegenwoordig worden er schoenen gemaakt van petflessen, kurk en papier. Garen van bestaande kledingstukken worden gebruikt in nieuwe kleding. Al deze initiatieven willen we een podium bieden. Niet alleen omdat ze ons groene hart sneller doen kloppen. Maar vooral omdat moed vereist is om als één van de eerste een duurzame weg in te slaan. 

Waarom een groene editie van the right SIZE? 

Steeds vaker verschijnen schoenenmerken met een veganistische lijn of een duurzaam geproduceerde collectie. We merken in de showroom C.A.S.T de groeiende interesse in een verantwoorde branche. En niet onbelangrijk, op de redactie hebben wij een groot en groen hart!

Je kunt wel stellen dat Nederland het afgelopen jaar in het teken stond van het klimaat. De Klimaattop van januari jongstleden heeft de media groen gekleurd. Nieuwsitems, artikelen, onderzoeken en protesten beschreven allemaal hetzelfde doel: het moet anders. Met smart hebben we gewacht op het definitieve Klimaatakkoord. Op 29 juni werd het document openbaar gemaakt. Dit was het startsein voor de Nederlandse bevolking om de klimaatproblematiek niet meer onder stoelen of banken te steken. De consument prefereert steeds meer een verantwoorde winkelmand.

Hoewel de mode-industrie in het akkoord niet genoemd wordt, is het een van de grootste milieuvervuilers. Dit heeft te maken met ‘fast fashion’: grote ketens wisselen om de haverklap hun collecties en de traditionele seizoenscollecties vervagen. Bovendien worden de collecties onder slechte arbeidsomstandigheden geproduceerd. Het aanbod stimuleert de vraag door voor vijfhonderd biljoen euro de Fast Fashion te marketen. Kleding krijgt dezelfde waarde als plastic flesjes. Echter, het fenomeen van de plasticsoep wordt al lang niet meer genegeerd. In de mode-industrie moeten, en gaan we ook die kant op. Neem bijvoorbeeld het Fashion Pact van onder andere high-end modehuizen Chanel, Nike en Versace.  

Bij the right SIZE beamen we de problematiek, maar willen we vooral kijken naar de mogelijkheden en de positieve vorderingen. Er zijn namelijk talloze mogelijkheden om te verduurzamen in de mode-industrie. Recycling van producten is één van de meest laagdrempelige manieren om een groot verschil te maken. Tegenwoordig worden er schoenen gemaakt van petflessen, kurk en papier. Garen van bestaande kledingstukken worden gebruikt in nieuwe kleding. Al deze initiatieven willen we een podium bieden. Niet alleen omdat ze ons groene hart sneller doen kloppen. Maar vooral omdat moed vereist is om als één van de eerste een duurzame weg in te slaan. 

Meer informatie

Uitgeverij:
Junior Media b.v.

Hoofdredactie:
Kyara Jorritsma
Milou Peperkamp

Blad Manager:
Rinske Heuker

Redactie:
Eva de Rond
Kyara Jorritsma
Milou Peperkamp
Nina Mara van Aarts

Vormgeving:
Fleur Olijve
Floor Dalstra
Milou Peperkamp
Rinske Heuker

Uitgever:
Maas van Drie

Voor meer informatie over KIDS fashion mag en advertentiemogelijkheden, neem contact met ons op!

Copyright 2019.

KIDS fashion mag is een uitgave van Junior Media b.v.. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, overgenomen of op welke wijze dan ook openbaar gemaakt worden zonder voorafgaande toestemming van de uitgever.

Neem contact op the right SIZE

Ruimte om extra contactgegevens te plaatsen samen met een contactformulier wat op het e-mail adres uit de dashboard instellingen binnen komt.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Deel deze publicatie

Stuur deze pagina eenvoudig door of plaats als bericht op social media.

Zoeken in publicaties

Zoek naar een specifieke term in de verschillende publicaties.
Vul minimaal 3 karakters in.

the right SIZE beursedities

Volledig scherm